Varovanje

Pametni sefi – gotovinska logistika po meri strank

Spoznajte pametne sefe, nove načine upravljanja gotovine

Gotovinska logistika preko pametnih sefov omogoča visoko stopnjo prilagodljivosti različnim skupinam strank v številnih panogah, kot so bencinski servisi, banke, pošte, nakupovalna središča. Preverite, kako delujejo pametni sefi in kakšne vse so njihove prednosti. 

Aktiva varovanje že od leta 2017 nudi storitev prevzema, varovanja in obdelave gotovine s t. i. »pametnim sefom«. Cilj storitve je oblikovati celovito, učinkovito in varno storitev upravljanja gotovine od obdelave na predajno-prevzemnem mestu naročnika, štetja, prevzema in prevoza gotovine s strani izvajalca odvoda dnevnih izkupičkov, vmesne hrambe do predaje na pogodbeno-poslovni banki naročnika ter knjiženja na poslovni račun naročnika.  Osnovni elementi/dejavniki te celovite rešitve so tehnična sredstva, programske rešitve in posodobljeni postopki v delovnih procesih naročnika, izvajalca in poslovnih bank. Ključne prednosti takšnega upravljanja gotovine pa so višja varnost ter bistveno hitrejša in učinkovitejša pot gotovine od prodajnega mesta naročnika do poslovnega računa naročnika.

Bistvena tehnična elementa sta

t. i. »pametni sef« in 

splet programskih in

komunikacijskih rešitev.

»Pametni sef« je sef, zasnovan s številnimi funkcijami in zmogljivostmi, odvisno od proizvajalca. V osnovi pa ga sestavljajo štirje elementi in sicer: števni element bankovcev in kovancev, varnostno certificiran trezorski del (vključno s kasetami ali vrečkami), strojna oprema (krmilnik) in programska oprema (uporabniški vmesnik).

Ključna elementa »pametnega sefa« sta števni element bankovcev in uporabniški vmesnik.

Prvi omogoča polaganje denarja v sef (možnost enega ali dveh na eno napravo) ter npr. prepoznavo ponaredkov in je certificiran/odobren s strani Evropske centralne banke (ECB).

Drugi, skladen z vsemi bančnimi standardi, omogoča identifikacijo osebe, ki polaga gotovino v sef (zaposleni pri naročniku) in osebe, ki sef prazni (prevoznik gotovine pri družbi Aktiva varovanje d.d.). Ob tem poskrbi še za beleženje vseh transakcij, štetje gotovine po apoenski strukturi, izdajo potrdil o pologih in praznjenjih ter on-line spremljanje sistemskih podatkov, zapolnjenosti trezorskega dela itd. Na ta način naročnik v vsakem trenutku pozna stanje gotovine na lokaciji po apoenski strukturi; prevoznik (varnostna služba) pa si na osnovi teh podatkov učinkoviteje planira odvode gotovine. S tem je naročnik razbremenjen skrbi za štetje, pakiranje in organiziranje prevzema in odvoda gotovine.

Splet programskih in komunikacijskih rešitev pomeni medsebojno smiselno povezane aplikacije in komunikacije, ki omogočajo celovito spremljanje vseh aktivnosti od lokacije pologa v »pametni sef«, pa vse do knjiženja na bančni račun naročnika. Vse komunikacije so varne; programske rešitve pa skladne z vsemi bančnimi standardi. V ta splet sodijo tudi vsa strojna, komunikacijska in programska oprema, ki omogoča spremljanje gotovine na poti, dodatno pa se kompleksnost in celovitost programskih in komunikacijskih rešitev znotraj storitve poveča še z morebitnimi vmesnimi hrambami gotovine.

Prednosti produkta "pametni sef"

Največje prednosti produkta »pametni sef« so:

  • nižji stroški poslovanja z gotovino,
  • prihranek časa,
  • zmanjšana možnost človeških napak in
  • bistveno manjša stopnja tveganja za izgubo gotovine.

Zaposleni v podjetju tako porabi manj časa za obdelavo in pripravo gotovine in se lahko posveti svoji primarni dejavnosti oziroma potencialnim strankam.

Kar nekaj podjetij je na račun časovnega prihranka svojih zaposlenih pri obdelavi in pripravi gotovine močno optimizirala svoje notranje delovne procese. Ravno tako je izključena možnost človeških napak pri štetju gotovine; tudi stopnja tveganja za izgubo gotovine je bistveno manjša, saj je gotovina na računu uporabnika še isti delovni dan. Glede na količino in vrednost gotovine v pametnem sefu, se optimizira tudi število odvodov gotovine s strani družbe Aktiva varovanje d.d.

Napredna tehnologija pri monitoringu »pametnih sefov« ter planiranju odvodov stranki nudi tudi možnost hkratne dostave menjalnega denarja ob praznjenju »pametnega sefa« s strani varnostnega podjetja. Za potrebe analitike podjetja »pametni sef« omogoča zares veliko izbiro različnih poročil o gibanju gotovinskega toka (po posameznem časovnem obdobju, po posameznem uporabniku  – torej po posameznem uslužbencu), kar lahko služi za dodatno optimizacijo poslovanja.

Model procesa uporabe pametnega sefa
Aktiva varovanje d.d. razpolaga že z več kot 600 odjemnimi mesti in 140 pametnimi sefi z namenom zagotavljanja kvalitetnih rešitev obdelave denarja. Gotovinska logistika preko “pametnih sefov” omogoča visoko stopnjo prilagodljivosti različnim skupinam strank v številnih panogah (bencinski servisi, banke, pošte, nakupovalna središča). Celovita storitev poslovanja s »pametnimi sefi« torej pomeni bistveno višjo varnost in učinkovitost upravljanja z gotovino za vse deležnike v tem procesu. 

Martin Bratuša

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja